Temmuz 18, 2010

İMAM-I GAZALİ

Bir sözü söyleyeceğin zaman düşün! Eğer o sözü söylemediğin zaman mesul olacaksan söyle. Yoksa sus!

Atalarının dindarlığı ile övünenler, başkalarının yemesiyle doyacağını sananlar gibidirler.

Belaya şükretmek lazımdır. Çünkü küfür ve günahlardan başka bela yoktur ki, içinde senin bilmediğin bir iyilik olmasın! Allah, senin iyiliğini senden iyi bilir.

Cahillerle asla tartışmam, çünkü her defasında yenilirim!

Ben ahret var diyorum ve inanıyorum, siz yok diyor ve inanmıyorsunuz. Eğer sizin dediğiniz
doğruysa, sonunda ben inandığım için bir şey kaybetmem. Ama benim dediğim doğruysa siz inkâr ettiğiniz için zararlı çıkarsınız.

Gözler yaşarmadıkça, gönülde gökkuşağı oluşmaz.

Uyurken, düşlerinin karşı çıkılmaz bir gerçekliği olduğunu görmüyor musun? Uyandığında ise
onların gerçekte ne olduklarını, yani hiçbir dayanağı olmayan fanteziler olduklarını fark ediyorsun. O halde, uyanıkken, duyuların ve akıldan türeyen bir varoluşun güvenilir olduğuna seni kim ikna edebilir?

Cevizin kabuğunu kırıp özüne inmeyen cevizin hepsini kabuk zanneder.

O hâlde evrenin de var olması için bir sebebe ihtiyaç vardır. O sebep de Tanrı'dır.

Sabır insana mahsustur. Hayvanlarda sabır yoktur. Meleklerin ise sabra ihtiyacı yoktur.

Ey nefsim, sonra tövbe ederim ve iyi şeyler yaparım, diyorsan, ölüm daha önce gelebilir, pişman olup kalırsın. Yarın tövbe etmeyi bugün tövbe etmekten kolay sanıyorsan, aldanıyorsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder